29 august 2012

Sa spunem DA adevaratelor valori!


Unde sunt, dragii mei romani, vremurile in care Romania era condusa de intelecturali? Unde sunt, dragii mei romani, vremurile in care tienrii spuneau “Sarut mana!” cand vedeau trecand o doamna? Unde sunt, dragii mei romani vremurile unde daca nu citeai o carte erai categorisit drept indolent?
Traim, dragii mei romani, vremuri grele, vremuri in care noncultura este cea promovata, si nu adevaratele valori. Descoperim cu stupoare in fiecare zi copii care nu stiu sa citeasca, intelectuali care mor in conditii mizere si inculti care conduc masini de zeci de mii de euro. In conditiile aceastea, va intreb eu pe dumneavoastra, cum credeti ca vor ajunge copii nostri?
Deschidem televizorul si vedem personaje precum Sandu Anghel (prost numit Bercea Modialul) care, desi dotati cu un IQ comparabil cu cel al unei maimute dresate, ajung sa fie protejati de fratele presedintelui, iar la polul opus ii vedem pe profesorii care desi pregatesc noua generatie, promoveaza cultura, sunt tratati ca niste, si va rog sa ma scuzati, animale carora le arunci un os din cand in cand. In conditiile aceastea, va intreb eu pe dumneavoastra, cum credeti ca vor ajunge copii nostri?
Este trist dragii mei, si ma simt jugnit ca suntem tratati astfel! Va invit deci, pentru a mia oara, sa spunem da culturii,  ”Sa spunem DA adevaratelor Valori!”
Mihnea Manolache

Niciun comentariu: